Pengumuman
Susun Mengikut Tarikh  
Data pager
1
Laman 1 dari 1
Lamandari 1 Saiz Laman:
16/04/2024

PERHATIAN KEPADA:

Semua pengguna Sistem ePayslip,

GANGGUAN CAPAIAN SISTEM 

Jabatan Akauntan Negara Malaysia (JANM) ingin memaklumkan bahawa berikutan Aktiviti Penyelenggaraan Berkala yang dijadualkan, Sistem ePayslip akan mengalami GANGGUAN CAPAIAN seperti ketetapan berikut:

TARIKH/MASA MULA:

26 APRIL 2024 (JUMAAT) 8.00 MALAM

TARIKH/MASA TAMAT:

28 APRIL 2024 (AHAD) 6.45 PAGI


Sepanjang tempoh tersebut, Sistem ePayslip tidak dapat diakses.

Segala kesulitan amat dikesali.

Jabatan Akauntan Negara Malaysia

15 April 2024

22/01/2024

PENGUMUMAN:

YBhg. Tan Sri/Datuk Seri/Dato’ Seri/Dato’ Sri/Datuk/Dato’/Datin/Dr./Tuan/Puan,

PELAKSANAAN SEMAKAN TAMBAHAN (SECOND VALIDATION) PEMBAYARAN EMOLUMEN PEGAWAI AWAM

Sukacita dimaklumkan bahawa Jabatan Akauntan Negara Malaysia (JANM) telah melaksanakan semakan tambahan (second validation) pembayaran emolumen Pegawai Awam Persekutuan mengikut bank secara berperingkat bermula pada pembayaran emolumen Mei 2023. Inisiatif ini adalah bertujuan untuk mengukuhkan akauntabiliti dan integriti proses pembayaran Kerajaan dan memastikan pembayaran disalurkan kepada penerima yang sebenar.

Bank-bank yang terpilih untuk pelaksanaan semakan tambahan bayaran emolumen Pegawai Awam Persekutuan bagi bulan Januari 2024 adalah seperti berikut: -

  1. Bank Islam Malaysia Berhad;
  2. Bank Kerjasama Rakyat Malaysia Berhad;
  3. Malayan Banking Berhad; dan
  4. Public Bank Berhad.

Sehubungan itu, YBhg. Tan Sri/ Datuk Seri/ Dato’ Seri/ Dato’ Sri/ Datuk/ Dato’/ Datin/ Dr./ Tuan/ Puan hendaklah memastikan maklumat Nombor Kad Pengenalan dan nombor akaun bank di dalam sistem iGFMAS adalah SAMA dengan maklumat yang didaftarkan di sistem bank. Perbezaan maklumat antara sistem iGFMAS dan sistem bank akan menyebabkan pembayaran gaji pegawai tidak berjaya.

Sebarang pertanyaan lanjut, YBhg. Tan Sri/ Datuk Seri/ Dato’ Seri/ Dato’ Sri/ Datuk/ Dato’/ Datin/ Dr./ Tuan/ Puan boleh merujuk kepada Pejabat Perakaunan* masing-masing.

Sekian, terima kasih.

Nota:

*  Bahagian Akaun Kementerian dan Jabatan Akauntan Negara Malaysia (JANM) Negeri/Cawangan

18/12/2023

PERHATIAN KEPADA:


PENGGUNA ePENYATA-GAJI & LAPORAN (eSPGL)


NOTIFIKASI SMS LUPA KATA-LALUAN


Jabatan Akauntan Negara Malaysia (JANM) ingin memaklumkan bahawa notifikasi melalui SMS bagi fungsi lupa kata-laluan akan kembali beroperasi mulai 26 DISEMBER 2023. Sehubungan itu, tuan/puan dikehendaki mengemaskini nombor telefon dan emel terkini untuk menerima kod sementara melalui kedua-dua medium komunikasi tersebut..


Sebarang aduan boleh disalurkan ke https://bit.ly/aduan-epayslipjanm.




Jabatan Akauntan Negara Malaysia.


 18 Disember 2023

17/11/2023


***PERHATIAN***

Aplikasi Mudah Alih ePayslip (ePayslip Mobile) Versi 1.2.2 sedia untuk dimuat turun di App Store, Play Store dan Huawei Gallery melalui carian "ePayslip JANM". Anda juga boleh muat turun melalui capaian berikut:

Peningkatan ciri-ciri keselamatan telah dilaksanakan bagi versi terkini untuk menjamin keselamatan maklumat pengguna sistem ePayslip.

28/02/2023

PERHATIAN KEPADA:

SEMUA PENTADBIR DAN PENGGUNA ePENYATA-GAJI & LAPORAN (eSPGL)

KAEDAH PENYALURAN ADUAN BAHARU


Jabatan Akauntan Negara Malaysia (JANM) ingin memaklumkan bahawa kaedah aduan baharu akan berkuatkuasa mulai 1 MAC 2023 menggunakan Isian Form secara online melalui capaian berikut https://bit.ly/aduan-epayslipjanm.

Untuk memaklumkan juga, pihak kami tidak akan menerima aduan kaedah lama melalui emel epayslip@anm.gov.my bermula 15 MAC 2023.


Jabatan Akauntan Negara Malaysia.

28 Febuari 2023





29/12/2022

PENGUMUMAN:

YBhg. Tan Sri/Datuk Seri/Dato’ Seri/Dato’ Sri/Datuk/Dato’/Tuan/Puan,

Pelaksanaan Semakan Tambahan (Second Validation) Pembayaran Emolumen Pegawai Awam

Adalah dimaklumkan, semakan tambahan (second validation) ke atas pembayaran emolumen pegawai awam akan dilaksanakan pada suku pertama 2023 bagi meningkatkan kecekapan, keberkesanan dan akauntabiliti pembayaran Kerajaan.

Sehubungan itu YBhg. Tan Sri/Datuk Seri/Dato’ Seri/Dato’ Sri/Datuk/Dato’/Tuan/Puan, perlu memastikan maklumat Nombor Kad Pengenalan dan nombor akaun bank di dalam sistem iGFMAS adalah SAMA dengan maklumat di sistem bank.

Perbezaan maklumat antara sistem iGFMAS dan sistem bank akan menyebabkan pembayaran gaji pegawai tidak berjaya.

Kerjasama YBhg. Tan Sri/Datuk Seri/Dato’ Seri/Dato’ Sri/Datuk/Dato’/Tuan/Puan dipohon untuk menyemak dan mengemas kini maklumat Nombor Kad Pengenalan dan nombor akaun bank (jika perlu) di dalam sistem iGFMAS atau sistem bank.

Sekian, terima kasih


Jabatan Akauntan Negara Malaysia
29 Disember 2022




01/12/2022

PERHATIAN KEPADA:

SEMUA PENGGUNA APLIKASI MUDAH ALIH ePAYSLIP JANM

AKTIVITI APLIKASI MUDAH ALIH ePAYSLIP JANM

Jabatan Akauntan Negara Malaysia (JANM) ingin memaklumkan bahawa Aplikasi Mudah Alih ePayslip JANM telah dikeluarkan daripada semua platform App Store (Google, Apple dan Huawei)  buat sementara waktu bermula 1 Disember 2022 sehingga tarikh yang akan diberitahu kelak.

Segala kesulitan amat dikesali.

Jabatan Akauntan Negara Malaysia

1 Disember 2022




02/10/2022

PERHATIAN KEPADA:

Semua pengguna ePenyata Gaji dan Laporan (eSPGL) JANM

PENETAPAN SEMULA KATA LALUAN

Jabatan Akauntan Negara Malaysia (JANM) ingin memaklumkan bahawa penambahbaikan ciri keselamatan sedang dijalankan. Antaranya ialah penambahan ciri keselamatan pada penetapan kata laluan. Sebahagian pengguna perlu menetapkan kata laluan baharu mengikut kriteria yang ditetapkan

Bagi pengguna baharu, anda perlu klik pertama kali mendaftar dan memasukkan maklumat nombor telefon, email serta pastikan anda tandakan pada checkbox Email dan SMS bagi tujuan penerimaan notifikasi kata laluan sementara.

Untuk makluman, beberapa penambahbaikan sistem ePenyata Gaji & Laporan (eSPGL) telah dilaksanakan seperti berikut :
  1. ePayslip JANM Mobile ditutup capaian pada masa ini dan akan beroperasi semula pada tarikh yang akan diberitahu kelak dengan ciri kawalan keselamatan terkini.
  2. Semua Pengguna perlu menetapkan kata laluan baharu sebaik sahaja Login Masuk ke dalam sistem.
  3. Pematuhan kepada kriteria keselamatan baharu kata laluan.
  4. Memperkenalkan penggunaan captcha bagi kemudahan Lupa Kata Laluan.
  5. Watermark baharu untuk penyata gaji bulanan (Berkuatkuasa 15 September 2022).
  6. Sekatan Login bagi pengguna yang gagal lebih daripada tiga (3) cubaan. Klik Lupa Kata Laluan sekiranya akaun pengguna telah disekat bagi mengakses sistem semula.
  7. Sekiranya tidak terima kata laluan sementara semasa tukar kata laluan dilaksanakan, emelkan ke epayslip@anm.gov.my
Segala kesulitan amat dikesali.

Jabatan Akauntan Negara Malaysia

27 September 2022